رفتن به محتوای اصلی
۸ شهریور, ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
استاندار قم:

آمادگی دولت برای مشارکت در بهسازی بافت فرسوده/ لزوم تغییر چهره شهر قم

ساماندهی ورودی‌های شهر قم در دستور کار قرار گیرد
استاندار قم برای همکاری با مدیریت شهری در استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد.

به گزارش شهرنیوز، سیدمحمد آقامیری امروز چهارشنبه در آئین آغاز گام چهارم طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» که با افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 170 پروژه بزرگ شهری همراه است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین نکته وحدت میان مسئولان و مدیران شهر و استان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عناصر مهم پیروزی انقلاب وحدت بوده است، مطرح کرد: اگر وحدت میان مردم وجود نداشت قطعا این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

استاندار قم با بیان اینکه توکل به خداوند و رهبری واحد نیز در این مسیر موثر بودند، عنوان کرد: وحدت، توکل به خداوند و رهبری واحد رمز پیروزی در تمام مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد مدیریت واحد در قم هستیم، خاطرنشان کرد: همه در کنار هم برای ارائه خدمت به شهروندان و زائرین بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با هدایت علما و مراجع هستیم.

آقامیری با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در شهر باید پیوست فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: باید در حوزه عمرانی از المان‌ها مذهبی نیز استفاده کنیم و آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه باید به ورودی‌های شهر توجه ویژه شود، یادآور شد: شهر مقدس قم آدابی دارد که باید تمام زائرین بدانند که به شهر مقدس قم وارد شده و آداب این شهر را باید رعایت کنند.

استاندار قم با بیان اینکه تمام مشکلات کشور با کار جهادی حل خواهد شد، اظهار داشت: باید نگاه جهادی در میان تمام مدیران و مسئولان استانی و شهری وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه شهر قم باید به کارگاه عمرانی تبدیل شود، مطرح کرد: برخی فرصت‌ها همیشگی نیستند و باید در زمان مناسب از آن‌ها استفاده شود.

آقامیری با بیان اینکه باید از فرصت طرح نهضت ملی مسکن برای رسیدگی به بافت فرسوده استفاده شود، عنوان کرد: باید بررسی شود که اگر مشوق‌ها برای بافت فرسوده کافی نبوده است، این مشوق‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد از بافت مسکونی شهر قم بافت فرسوده است ابراز کرد: باید با کمک گرفتن از فرصت نهضت ملی مسکن چهره شهر را تغییر دهیم و در این زمینه آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های دولتی بهره بگیریم. 

استاندار قم با اشاره به اینکه باید عدالت اجتماعی را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: در توسعه عمرانی شهر باید عدالت اجتماعی رعایت شود و نباید پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که از قسمت‌هایی از شهر غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی باید محور مصوبات شورای شهر قم باشد گفت: نگاه فرهنگی برای اقدامات عمرانی مسئله مورد تاکید است. 

آقامیری ضمن تشکر از زحمات شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر دست اندرکاران گفت: به ثمر رسیدن پروژه‌های شهری ثمره همین تلاش‌ها است. 

انتهای پیام/104


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/9dNM